Sportlife Falun

Tel: 0709-53 36 83

Mail: info.falun@sportlife.se

Velodromen, Främbyvägen 20,
791 52 Falun

Samarbetspartner till STC

Nyhetsbrev

Månadens övning
Samarbetspartners

 

 

 

 

 

Öppettider

Måndag 05-23

Tisdag 05-23

Onsdag 05-23

Torsdag 05-23

Fredag 05-23

Lördag 05-23

Söndag 05-23

 

 

Lunchstängt vardagar 12-13

Bemannat
9-12, 13-20

9-12, 13-20

9-12, 13-20

9-12, 13-20

9-12, 13-18
Obemannat

Obemannat

Öppettider för medlemmar:

05.00-23.00 alla dagar

Med en personlig tränare når du dina mål snabbare

Läs mer om Erica Millberg

 

Effektivare träning

Hur stor effektförbättring kan man räkna med när man tar hjälp av en Personlig tränare?

Det beror förstås på förutsättningarna men för vissa skulle personlig träning leda till en

100% ökning av träningseffekten. Förutom att passen med en Personlig tränare blir

optimala så kommer också träningen på egen hand att bli effektivare.

 

Snabbare resultat

Genom en effektivare träning får man givetvis snabbare resultat. Resultat kan enkelt

mätas via tester av kondition, styrka, kroppssammansättning etc. Dessutom känner man

själv, utan tester, snart att man gjort framsteg.

 

Ökad motivation

Till att börja med, kommer du inte att kunna hitta på någon ursäkt att inte gå och träna när

du har en bokad tid med en PT. Den personliga tränaren kommer under passet att driva

på dig i varenda övning, varje set och varje repetition. Han/hon kommer att förmå dig att

prestera långt mer än vad du trodde var möjligt. Våra personliga tränare kommer

dessutom variera träningen så att den alltid är stimulerande och rolig.

Ökad kunskap

En personlig tränare är en kunskapsbank som du ska använda sig av så mycket som

möjligt. Våra PT'n kana svara på det mesta i träningsväg. De nyvunna lärdomarna

kommer du att ha stor nytta av när du tränar på egen hand. Man skulle kunna säga att du

får en träningsutbildning på köpet när du tränar med en PT.

Säkrare träning

En av de främsta uppgifterna en personlig tränare har, är att korrigera utförandet

(tekniken) i varje övning för att minimera risken för skador. På kort sikt är det sällan någon

större fara om man har ett något felaktigt utförande, men om det får fortgå så är risken

stor att du får besvär med leder, muskler, ligament etc som belastas ogynnsamt.


Vid övriga frågor och funderingar maila eller ring oss och ställ din fråga:

 

Receptionens telefon: 070-953 36 83

Receptionens mail: info.falun@sportlife.se

 

Personlig träning